Bivak krivánsky – tenkrát podruhé…

15.10.2012
bivak-krivansky-–-tenkrat-podruhe…

Pád z výšky istôt, ktoré boli aj tak klamné, stáva sa schopnosťou vznášať sa. To, čo sa zdalo priepasťou, stáva sa priestorom slobody a zdanlivá ničota sa premieňa na to, z čoho sa nám prihovára autentické bytie.

(Karl Jaspers, Úvod do filozofie)

I.

Hlasy za nami postupne utíchli. V diaľke ostal aj ospalý ruch mesta, unaveného letnými horúčavami, ktoré už trvali pridlho. Bolo to večer pred tým, keď sa mi zacnelo za Kriváňom, za jemným závanom slobody tam hore na kopcoch. Nástojčivé prázdno vo vnútri mi pripomenulo, že som prestala snívať, že nebol čas, že som zabudla. Že si už treba dopriať niečo obyčajné, pekné, jednoduché. Niečo pokoj a šťastie prinášajúce. Známy chodník rýchlo ubiehal pod nohami. Pozostatky tatranského lesa vystriedala kosodrevina a potom skaly. Poslední turisti schádzali z vrcholu, slnko sa už dotýkalo obzoru. To perfektné predvečerné svetlo, čo farbí všetko okolo mierne do oranžova, mal o chvíľu vymeniť tichý súmrak. Hore pri notoricky známom kríži som zastihla vychádzajúci mesiac a pár vrchárok, čo našuchorené sedeli na vrcholovej knihe a pozerali smerom do doliny, strácajúcej sa v tme. Čierny obrys dvojkríža svietil na oranžovom pozadí. Z Poľska sa valili tmavé mraky. Ešte pár fotografií a čierna tma pohltí všetky farby.

II.

Z bivakovacieho vreca, cez úzky priezor v spacáku, vidím len dôležité veci. Siluetu kríža a nekonečný vesmír. To najkrajšie ticho prerušuje len občas mierny vánok. Pľúca nasávajú čerstvý vzduch. Nedá sa myslieť na nič iné, než na dokonalosť prítomného okamihu. Všetko ostatné je nepodstatné a ostalo tam dole. Po horúcich dňoch je tu stále možnosť búrky. S nádejou pozerám na hviezdy. Viem, že pokiaľ ich jasne vidím, niet sa čoho báť. S týmto vedomím zaspávam.

III.

Ranný chlad sa mi snaží votrieť do spacáku. Zatiahnem za šnúrku a von mi trčia už len oči. Tma a hviezdy okolo začínajú blednúť. Ešte hodinku vychutnávam a potom – už je čas vyhrabať sa z „perín“, divadlo sa začína. Svitá. Tento začiatok dňa, tu na tomto mieste, nie je môj prvý - ale opäť je jedinečný a iný ako ten predtým. Zas len ďalší dôkaz, že príroda je originálna a neúnavne krásna. Neexistujú metafory ani básnické prirovnania, ktoré by dokázali opísať túto chvíľu. Dá sa to len zažiť. Preto milujem hory, prírodu, Tatry. Konce a začiatky dní v horách. Pre tú možnosť – zažiť ľahkosť bytia…

Sisa

Fotky Bivak krivánsky – tenkrát podruhé…

Jaraba 15.10.2012
Och, ako by som chcela...

Roman 15.10.2012
jednoducho parada

tm 15.10.2012
krasne fotky. klobuk dole!

samo-outdoorman (famosa50@gmail.com) - 15.10.2012
Taký tieň s Kriváňa mám fotky na Pokeci nick sam-zubr, album ,moje aktivity...

Maa 15.10.2012
Nádhera, opäť sa ti darilo,neprestávaj......

jul 15.10.2012
poézia..

peťo tulák (svitovec@centrum.sk) - 16.10.2012
...ževraj za fotenie slnka v Tatrách bude pokuta 66 eury písali niekde v Novom čase.... ...lebo v tom čase, kedy slnko vychádza alebo zapada nemá čo turista robiť v horách...

lendl 16.10.2012
vitaj v klube http://miroslavlanger.blog.sme.sk/c/206575/Gerlach-dobre-rano.html

sisa 16.10.2012
V Novom Case sa pisalo aj to ze v Kosiciach videli Elvisa... Ano, turista nema co robit v horach ked sa stmieva a ked vychadza slnko. Ale ja nastastie nie som turista...

sisa - mirovi 16.10.2012
Paradne foto z Gerlachu - krasa - myslim ze tebe nemusim nic vysvetlovat o turistoch, vychadzajucom slnku a 60Eurach za fotku:-)) Pekne foto a urcite aj zazitok

zdenka 16.10.2012
Krásne Sisa, úžasné farby, niekedy ma vezmi sebou ;o)

jena (jena.melekova@gmail.com) - 16.10.2012
Nedá sa mi nereagovať, Sisa máš môj obdiv... parádny zážitok, a krásne sa o tom číta... aj ja mám ešte takéto túžby...

martin 16.10.2012
Zatiaľ, čo niektorí hory obetujú ako prvé, sú tu stále ľudia, ktorí sú ochotní horám aj niečo obetovať... Jeden z najlepších článkov na Vetromagu vôbec

Peter 16.10.2012
..Sisa, velmi pekne napisane. Asi by si to nikdy tak nenapisala, keby si tie hory skutocne aj nemilovala.. :)

smy 17.10.2012
paradicka pekne fotky :)

ivkapp 17.10.2012
Sisa, prenadherne! jedina rzuzova,ktora nieje gycova:)

Mišo Launer 19.10.2012
Sisa, fantázia,fantázia,fantázia... .

alex luczy 21.10.2012
mila sisa, krasne fotky, bravo, urcite aj krasny bivak, zdravim sano luczy

Pavel Ď: 08.11.2012
Bolo mi dopriaté zažiť niečo podobné, Mal som možnosť vidieť tieň Kriváňa zobrazený v oblakoch za Roháčmi. Ráno som vyklepával ľad z bivakovacieho vreca. Čím prosím fotíš ?

Sisa - Pavel 08.11.2012
Fotim mobilom - Nokia X3 :-) a nieco aj fotakom - stary Olympus Camedia

Pabrl Ďurina (durina.pavel@post.cz) - 12.11.2012
Srdečná vďaka za info. Prajem veľa takých krásnych záberov a hlavne zážitkov. Je možné mi preposlať obrázky s pohľadom na Roháče po východe slnka ?Môj črep to dobre nedoostril. Vopred ďakujem