Tatranské vrcholy - Skialp: Zlobivá - Vetroplach magazin

Skialp: Zlobivá

10.04.2012
skialp-zlobiva

Je opäť sobota a vo štvorici v neskorom rannom čase, ako to už býva tento rok zvykom, vyrážame smer Popradské pleso. Cestou premýšľame, ktorý z naplánovaných cieľov vybrať. Predbežne: Zlomiská, že neskôr sa uvidí kam. Pod prvým prahom je stále tvrdo. Úvahy smerujeme najprv na ľahký žľab z Nižnej Zlobnej štrbiny. Marek s Vladom sa však rozhodli pre Dračie sedlo a to už Matúš nekompromisne hlási - ideme na Zlobivú!

Slnko nad prahom už slušne pečie, v žľabe sme spozorovali 3 pešiakov. Aspoň nám prešľapú cestu, myslíme si. Dobehli sme ich však už nad dolným zúžením, idú pomaly a ešte sa aj istia. Žľab je stále tvrdý, takže na mačkách postupujeme rýchlo - Matúš zase ako raketa niekde vpredu. Kým prídem do Nižnej Zlobnej lávky, už má vybalené sľučky - "skúsim vrchol, možno to pustí aj v lyžiarkach". Tak to skúsil, nepustilo. Aspoň si užil adrenalínu pri zostupe a zabili sme čas, kým pešiaci nevyšli zo žľabu. Zatiaľ ešte obdivujeme výhľady hlavne na sever - Kačacia dolina je divoká, severné steny Popradského Ľadového, Kačacieho aj Batizovského sú stále "pocukrované".

Môžeme začať: svah už je nadtopený akurát a prvé oblúčiky zo Zlobnej kopy sú parádne. Prichádzam do zúženia a tu je to horšie - nadtopený vrch nedrží a pod ním ľad s rigolom v strede - šírka 2m, tak nič, zošľapávam lyžami bokom. Matúš skúša odchádzku, tam však treba vypnúť lyže a na pešo cez šutre. Traverz pod zúženie si však už vychutnáva lyžiarsky :)

Ďalšia lyžba v žľabe nemá chybu, ale skracujeme ju - spodné zúženie je už odtopené na skalu a my traverzujeme na širokú pláň doľava a ňou dlhým oblúkmi až pod žľab do Strážneho sedla = perfektný frírajd! Matúš v sedle ešte nebol a tak dávame krátky výšľap. Pohľad zhora na druhú stranu nás presviedča, že zaujímavejšie bude lyžovať späť a potom ďalším žliabkom nad Ľadové pleso. Výber nemá chybu, nadtopený firn krásne drží, ani sa nenazdáme a na Majlátke už dopĺňame pitný aj stravný režim :)
Bonbónikom na záver je lyžba Popradským potokom, potom lesom a nakoniec rúbaniskom až na parkovisko.

Zlobivá

Info:
Popis zjazdu zo Zlobivej: http://climber.skialpfest.sk/index.php?m=3&vm=5#Zlobiva - varianta A2
lyžované 24.03.2012

Rišo B.

Fotky Skialp: Zlobivá

RE: Skialp: Zlobivá
sisa 11.04.2012
No vidis - ved aj ty si dobry pisar:-))))

Riso B. 13.04.2012
Dakujem za kompliment :)

RE: Skialp: Zlobivá
martin 13.04.2012
ey Matúš! ten štvorkový komín na vrchol spomínal aj Plulík vo svojom reporte z hrebeňa... ja som to v lete traverzol nižšie vľavo - v lezečkách :)

matus 13.04.2012
No ja som tam tu letnu trasu samozrejme videl a lezecky by to urcite umoznili .. ja som vsak mal iba skelety s mackami a cakan .. a tak som sa v komine citil bezpecnejsie. Plus som si tam hodil slucku do zabudnuteho vklinenca a druhy o ten nos na skale. V podstate som to skusal technicky. Potom som ale dosiel uz k platni sice nie strmej ale plochej a konciacej hranou. Tak som si povedal ze to predsa len necham na inokedy ..