Skialpaktual: Svišťový štít vo Veľkej Studenej

27.01.2013
skialpaktual-svistovy-stit-vo-velkej-studenej

V sobotu sa hliadka VetroTeamu vydala opäť do Veľkej Studenej. Úloha bola dobre si šliapnuť, zalyžovať, vychutnať inverziu a samozrejme priniesť kvalitné info o podmienkach.

Šliapať sa dá už od Smokovca čo je super, rovnako sa dá v pohode zísť dole na lyžiach. Vyšli sme hore Húpačkami - chodník je úzky, ale dá sa vyjsť hore i dole. Do Brány sa šliape zimnou cestou. V nej sme sa vydali smer Generál zohriať sa na slniečku, bo v tieni zima.

Pod Závraťom sme odbočili vľavo na hrb a na pásoch sme si to namierili popod Bradavicu a Kupolu do Divej kotlinky a hore na Svišťový. Všade tu je dostatok snehu. Na pásoch sme vyšliapli až hore na vrcholový hrebeň.

Lyžovačka dole bola parádna. Najprv prašan, potom dole pod Prielomom to už bolo premenlivé, občas aj kôra. Lyžovačka vo Výtoku pod Zbojníčkou už bola ťažšia. V dolnej časti kôra, ale skialpinista v Tatroch musí mať kôru rád a poctivo v nej trénovať :) Jednoducho je to neoddeliteľná súčasť väčšiny tatranských túr.

Zjazd chodníčkom parádny, adrenalínový a Húpačky luxusné. A aby sa nepovedalo, na záver ešte luxusná cesnačka na Zamke a šup ho potme do Smokovca.

Rekapitulácia podmienok: Zo Smokovca na Svišťák hore i dole všetko na lyžiach a všetko po snehu...

Fotky Skialpaktual: Svišťový štít vo Veľkej Studenej

Peter 27.01.2013
Zdar, dnes sme presli s Ferim cez Baranie sedlo na Brncalku. Ako hovoris "hore korka, dole sracka bude fajna lyzovacka". Ale inak fajn. Snehu tak akurat, menej uz by bolo neunosne. Zvladli sme to bez skrabancov. Bol som prekvapeny, aky pekny den a takmer ziadna spolocnost.

joshua 27.01.2013
opravim ta, maly zavrat nie zavrať, http://www.sprievodca.ta3.szm.com/malyzavrat.html

Martin 27.01.2013
nazdar Peťo, my sme boli dnes v Hlinskom sedle, baránky sú v "poradovníku" zajtra lezieme s Matúšom na Kežmarák, uvidíme sa niekedy v prirodzenom prostredí :))

Mato 27.01.2013
Caf Martin,ake to bolo v hlinskom? Sme sa vracali z Koprovskeho /nic moc lyzba/,tak sme Vas chvilku sledovali.Ja som tam chcel ale nakoniec vacsina rozhodla inak.

Zdenka 28.01.2013
jaaj krásna túra, parádne fotky - motivačné :) hneď užaj by som šla...aach jo

Jaraba 28.01.2013
Aha, už viem, kde bolo to slnko, čo na víkend predpovedali - všetko si predplatili Tatranci :-/

Jano 09.02.2013
Martin, vies ze na Generali byval volakedy v maji obrovsky slalom? Uz to vsetko zomrelo.Dobra partia, Krajnakovci,Fuchso Krasula,Vlado Furin, Kapolka.

martin 10.02.2013
S Fuchsovým synom sme sa toho v detstve navystrájali :) a pamätám ako mi raz otcov spolužiak M.Legutky rozprával ako prefrčal tou traťou za pár minút až do cieľa na Kamzíku :) ... no bejvavalo