Skialpový Lomničák cez Cmiter

15.05.2012
skialpovy-lomnicak-cez-cmiter

Po Veľkej noci nastáva čas na našu "chuťovku". Ráno o pol ôsmej vyrážame z Lomnice. Plán je korigovaný prvým pokusom v Cmitri - tentokrát ideme zjazdovkou až do Lomnického sedla. Je teplo, potíme sa "ako kone" a na naše prekvapenie medzičas v sedle 2:10 celkom slušný :) Odtiaľ na vrchol normálkou. Najskôr zbadáme lyžiara-samotára ako zošľapáva v tvrdom podklade z vrcholu, nižšie už lepšie a dobre až v Kartáriku - neskôr podľa stránok eskima identifikujeme aj kto to bol - partia dala výstup cez Cmiter deň predtým, hore došli za tmy - zvyšok skupiny dole napešo s čelovkami, ale Majo prenocoval a ráno lyžoval dole...

Nám to s haršajzňami ide celkom dobre po posledný traverz pod horný žľab - tam to už nedrží a prezúvame do klasických mačiek. Hore sme pred jedenástou. Krátka pauza a poďho na druhú stranu - preliezame zábradlie. Prieskum ukazuje, že hore je snehu stále málo, takže v mixovom teréne na mačkách až do Medenej štrbiny. Tam dávame stretko s Kurom - náhodou sa vybral pešo hore cez Cmiter:) Ďalšia partia lezie na Vidlový hrebeň - dosť rušné miestečko :)

Zo štrbiny ešte stíhame parádny prašaník, nad prahom to prechádza do vaty a pod ním postupne do firnu - už riadne nadtopeného. Lyžba super, bez problémov aj spodný prah - posledné sneženie pomohlo - ale ešte to nie je celkom ideálne - nezlyžovali sme z vrcholu!

To sa radikálne mení už v nedeľu, keď Matúš v daždivé dopoludnie dostáva geniálny nápad: "Poďme hore, dažďu sa vyhneme lanovkou a vyššie by už mohlo snežiť (ako predchádzajúci deň v Bachledovej štrbine)". Berieme aj Ivku, aby si splnila svoj ďalší sen, keď náš predchádzajúci pokus skomentovala: "keď raz budem veľká..."

O pol dvanástej nastupujeme do kabínky v Lomnici, za trištvrte hoďky sme v sedle. Tam naozaj neprší, iba silná hmla obmedzuje výhľad. Pri výstupe zisťujeme, že snehu pribudlo dosť, škoda toho tepla. A sme zasa na vrchole, podmienky sú výborné - vysnežený je aj úsek s reťazami, nás však zaujíma znova druhá strana - aj tam je to OK a s Matúšom lyže obúvame hneď za zábradlím. Do štrbiny sú samozrejme úseky LTT, ale keďže som už dole prehlásil svoje Atomicy za čerstvé kameňáky, nerobí to vážny problém.

Od štrbiny lyžujeme už všetci, po spodný prah je ešte slušný firn, na chvíľu sa aj dvíha oblačnosť a tak aj vidíme, čo lyžujeme :)
Dokonca skúšam Mirovu direkt variantu horného prahu cez ľadopádik, moje schopnosti a dojazdová zóna nie sú ideálne, takže "pristátie" nie je tiež, za pokus to však stálo. To už sadá opäť hmla. Od spodného prahu je sneh prehnitý a čerstvý "kašan" lepí, treba troška zabojovať, aby sme došli na Skalnaté pleso. Zjazdovkou potom až do Lomnice zakončiť ďalší parádny skialpový deň:)

Info:
Popis zjazdu: http://climber.skialpfest.sk/index.php?m=3&vm=8#Lomnicak - zjazd cez Cmiter - červený ťažký
lyžované: 10.4., 15.4.

Rišo B.

Krátke videjko z časti nad horným prahom Cmitera:

Fotky Skialpový Lomničák cez Cmiter

ivka 15.05.2012
chalani, ja som vam very vdacna za pomoc pri splneni si sna:)

alex luczy (alexandre.luczy@bluewin.ch) - 15.05.2012
bravo ivka a spol. zo svajciarska sledujem vase vylety, s obdivom a nostalgiou. zdravim vas, sano luczy 1939

sisa 15.05.2012
Joooj v dobrom vám závidím a prajem:-)))Paráda.

Andy 15.05.2012
Taketo fotecky vzdy potesia moje srdiecko, krasne, dakujem.

mravec (misomravec@gmail.com) - 15.05.2012
parada, teším sa aj za Vás, my sme to šlapali hore deň pred Vami s Majom ale z nepochopiteľných dôvodov sme namiesto zlyžovania prašanu volili postup na vrchol.... budúcu sezónu sa snáď vidíme niekde hore v žlabe:) https://picasaweb.google.com/104601777966157615811/TA3CMITERDaylong#