Vysoké Tatry: JZ pilierom na Javorový štít

31.07.2014
vysoke-tatry-jz-pilierom-na-javorovy-stit

Vysoké Tatry - Veľká Studená dolina - Javorový štít

Vo Vysokých Tatrách si nájde každý druh lezca niečo pre seba. Táto cesta vylezená kedysi dvojicou Šuňa/Kelle ponúka presne to, čo hľadajú začiatočníci. Jednoduchá orientácia v stene (pilier), primeraná obtiažnosť IV-V, a pokiaľ možno bezproblémové odistenie.

Cesta dostala v nedávnej dobe práve kvalitné odistenie - štandy + postupové istenie tam, kde ho treba. A tak sa dnes môžete vydať do Tatier, zaliezť si naozaj bez veľkého stresu. Samozrejme je potrebné mať so sebou aj vlastné veci na odistenie (smyčky, vklínence, frendy) ale táto cesta vás do stresu nedostane.

Po jej prelezení si v pohode po suti vystúpite na vrcholy Javorového štítu. Zostúpiť sa dá aj zlanením ale ja preferujem v Tatrách zostupy po svojich a tak som na fotkách označil aj smer zostupu. Zostup aj keď označený mužíkmi je orientačne náročný. Môže sa vám stať, že natrafíte aj na zlaňák, ale šak výstroj budete mať so sebou :)

niekde_v_masíve_Javoráku

Nástup do steny je v spádnici piliera, mierne vpravo, vidieť nit zdola. My sme vtedy nastúpili vhĺbením zľava, netrafili sme. Pomýlil nás nákres v sprievodcovi. V každom prípade potom už následovalo veľmi pekné a pohodové lezenie. Podrobný nákres aj s označením preistenia nájdete samozrejme na www.nfo.sk

Vychutnajte si bohatú galériu spravenú vo výborných podmienkach, obohatenú zábermi aj z iných túr...

foto: Matúš, Martin

Fotky Vysoké Tatry: JZ pilierom na Javorový štít

RE: Vysoké Tatry: JZ pilierom na Javorový štít
blxa 31.07.2014
celkom pohodovy zostup je aj smerom k ostremu stitu (vidno na fotke v galerii) zlanovat tam netreba, ale dobre si to poobzerat a chodnik sa objavi. a super na tej ceste co ste liezli je aj ten komfortny nastup... z chaty nejakych 20-30 min. slimacim tempom. :)

Marcel 01.08.2014
Nazdar Martin.Suhlasim s Tebou- idealna cesta pre začinajucich.Tiež odporučam všetkím čo ešte neliezli vTatrach a maju chuť poliezť po pevnej tatranskej žule..zostup z vrcholu je chodnikom v ľavo od žlabu