Cevedale (3769m.) februárová fotostory

25.02.2008
cevedale-3769m-februarova-fotostory

Cevedale (3769m.) - na tretí pokus. 25.02.2008
          Túto zimu som dnes podnikol už tretí pokus o vrchol Cevedale. Počasie a aj podmienky boli zatiaľ najlepšie. Moje zdravie tiež a tak mi to konečne vyšlo. Vystúpil som na tento ľahký "lyžiarsky" kopec s mačkami na nohách prepletajúc sa pomedzi vykúkajúce trhlinky. Vďaka nedostatku snehu by som obtiažnosť výstupu hodnotil o stupeň ťažší ako minulého a predminulého roku, keď som "vybehol" až na vrchol na lyžiach.
          Fotenie mám radšej ako písanie, tak si vychutnajte dnešný fotopríbeh. Verím, že aj záujemcovia o aktuálne podmienky budú maximálne uspokojení.

Budík ma zobudil o hodinku neskôr ako zvyčajne. Na raňajky som si dal Bromhexín, nejaký pomaranč a utekal som na prvú lanovku. Stúpanie na Suldenspitze bolo v pohode. Stav snehu "dostatočný".

Aby som ušetril čas a sily zvolil som skratku cez Janingerscharte. Pod sedielkom trebalo ísť kúsok peši.

Tu sa mi otvoril výhľad na môj dnešný cieľ (Cevedale je vpravo). Zo sedla som zlyžoval asi 80 výškových metrov a znovu nalepil pásy.

Prešiel som popri zavretej chate Cassati a začal naberať výšku po betónovo tvrdom plate.

Preliezam okrajovú trhlinu, ktorá býva v zime zvyčajne pod snehom.

Hrebeň pod vrcholom pretína trhlina.

Podľa stôp sa tu niekto trošku prepadol...

Vrcholový hrebeň.

Pohľad na Königspitze a aktuálny stav snehu.

Na vrchole sú zbytky drevenej chatrče z 1. sv. vojny.

M.Bartoň, foto: samospúšť

RE: Sulden aktuálne 007
Eva Bartonova (zelenydom@pobox.sk) - 01.03.2008
Ahoj Martin, tesim sa, ze si mal taky pekny den a nafotil take perfektne zabery. Pozdravuje Ta mama