Tatranské vrcholy - Ivan Bohuš: Tatranské štíty a ľudia - Vetroplach magazin

Ivan Bohuš: Tatranské štíty a ľudia

21.11.2010
ivan-bohus-tatranske-stity-a-ludia

Na túto knižku som sa dlho tešil a môžem povedať že naplno splnila moje očakávania. Historik Ivan Bohuš (nar.1925) touto publikáciou pripravil ozaj pekný darček všetkým milovníkom Tatier.

V knižke je predstavených 50 hlavných vrcholov Vysokých Tatier. Začiatky objavovania, dobývanie vrcholov, prvovýstupy a osudy ich aktérov. Nájdete tu veľké množstvo rôznych ľudských príbehov, popísané sú aj najväčšie tatranské tragédie.

To všetko je doplnené množstvom farebných fotografií, dobových ilustrácií aj starých fotiek - na mňa zapôsobila napríklad stará fotka zchytávajúca salaš oviec pod Belanskou kopou. Keď som videl tú spúšť a žiaden porast, tak som veľmi rád, že už tam niesu...

Okrem kapitol venujúcich sa jednotlivým štítom v knižke nájdete aj stručnú históriu prvých horolezeckých a turistických spolkov venujúcich sa Tatrám. Dozviete sa napríklad, kde sa nachádza veža James, známa z odznaku horolezeckého spolku.

Svoje kapitoly tu majú aj ľudia, ktorých osudy sú nejakým významným činom spojené s Tatrami. Zaujímavý je tiež prehľad turistických a horolezeckých sprievodcov od samého počiatku.

A na záver korunu celej knižke nasadila kapitola autorovho syna Ivana Bohuša ml. s názvom Koruna Slovenska. Je v nej história prechodov hlavným hrebeňom Tatier. Nájdete si tu aj (podľa mňa) dva najväčšie tatranské horolezecké výkony vôbec: Prechody Pavla Pochylého a Vlada Plulíka.

Knižku môžem odporučiť všetkým záujemcom o Tatry, obísť by ju nemali ani horolezci - je pekné vedieť, kde sa to vlastne driapem :))

Za knižku vďačíme aj vydavateľstvu I&B, kde si ju môžete aj najvýhodnejšie kúpiť.

www.ibtatry.sk

Fotky Ivan Bohuš: Tatranské štíty a ľudia

RE: Ivan Bohuš: Tatranské štíty a ľudia
sisa 22.11.2010
Dobry typ na vianocny darcek. Ja mam od neho knihu Tatranske chaty, tiez velmi pekna.

28.01.2011
Jezisko mi ju doniesol. Vyborna kniha, mozem len odporucit.

RE: Ivan Bohuš: Tatranské štíty a ľudia
Aj ja som si ju našla pod vetvičkou, parádna! Asi ich Ježiško kupoval viac keď riešil darčeky.