Vysoké Tatry: Hlinská veža 2330m.

27.12.2021
vysoke-tatry-hlinska-veza-2330m-

Hlinská veža sa nachádza v závere Mlynickej doliny. Je pomerne výrazným vrcholom v hrebeni medzi Štrbským štítom a Capiou vežou. Z chodníka odbočujeme vpravo rovnako ako pri výstupe na Štrbský štít JV žlabom. Miestami po suti, miestami ledva badateľným chodníčkom vystúpime na morénu Vyšných kozích plies. Teda ehm tie plesá už nie sa... Pozorujúc zaujímavý prírodný úkaz - vyschnuté pleso prechádzame po jeho dne a smerujeme k nášmu cieľu...

Hlinská_veža_vykukuje_a_vydáme_sa_za_ňou_svahom_uprostred_záberu

Najprv obrovské kamene, neskôr pohyblivá suť, náznaky chodníčka žiadne a aj mužíci už nič moc. To je výstup pod Baštové sedlo. Pod ním odbočka vľavo a miernym vhĺbením ktoré ťažko nazvať žlabom postupujeme hore k vrcholu Hlinskej veže.

Cik-cak vpravo a strmými trávami občas preloženými lezeckou vložkou postupujeme až pod vrchol. Ten obchádzame zľava, pár metrov treba zísť aj dole a potom už ľahko hore až na vrchol.

Hlinská_veža_a_výstupový_žlab

Hlinská veža ponúka pri dobrej viditeľnosti babieho leta úžasné výhľady na všetky strany. Máme pocit, že sú ešte lepšie ako výhľady zo Štrbského štítu. Z Hlinskej totiž v zábere máte aj väčšiu porciu Mengusovskej doliny. Naše zraky ale najviac priťahujú výhľady na Liptovské kopy, za nimi sa ťahajúce Červené vrchy a vôbec...celé Poľské Tatry sú to čo nás magnetizuje... ;)

Pri zostupe zliezame naviazaní a pri kľúčových miestach sa priisťujeme. Niekde na nete sme videli vraj obtiažnosť 1+. Nuž Odporúčam pripraviť sa na 2+ pri niektorých krokoch a potom vás nič neprekvapí...

Hlinská_veža_2330m.

panoráma_od_Tupej_až_po_Čubrinu

Zostup žlabom a pohyblivou suťou nakoniec prebieha lepšie ako sme si mysleli pri výstupe a rovnakou trasou sa potom pripojíme späť na chodník. Za zmienku ešte stojí parádny bivak na moréne Vyšných Kozích plies,, pôsobí už skôr ako nejaká chatka :)

Vetroteam odporúča pri záujme o podobné túry vo V.T. napríklad aj horského vodcu: Pala Kunu

Fotky a článok Slávka a Martin

Fotky Vysoké Tatry: Hlinská veža 2330m.