V.Tatry - Čubrina 2376m.

12.06.2012
v-tatry-cubrina-2376m-

Nenápadný, ale významný kopec, nachádzajúci sa na hlavnom hrebeni Tatier: Čubrina. Križovatka nad Hincovým plesom. Na juh z jej vrcholu vybieha rázsocha, končiaca až Kriváňom, na severe opatruje vo svojom tieni Mnícha.

Tento kopček je určite okrem iného aj významným vyhliadkovým vrcholom. Nádherný pohľad do Temnosmrečianskej doliny, to je len jedna čerešnička na bohatej torte.

V rámci "najkrajšej jesene za posledných 100 rokov" bola Čubrina aj našim cieľom. Rozprávalo sa o nej už v októbri, ale k činu sme sa dostali až neskôr a čuduj sa svete: podarilo sa nám to až na druhý pokus. Pri tom prvom sme chytili asi jeden z mála škaredých novembrových dní.

pri_Hincovom_plese

Normálka na Čubrinu vedie žľabom v závere dolinky za Hincovým plesom. Jedno dvojkové miesto a potom už choďák v pravej časti žľabu. Z Hincovho sedla chodníček, končiaci na vrchole ostrým dvojkovým hrebeňom (možno aj 2+).

Na vrchole sme si vychutnali výhľady, niekomu sa však málilo a tak si vďaka Matúšovi a jeho "ťahu na bránku" vychutnáte aj nádherné pohľady z Veľkého Mengusovského štítu.

M.B.

foto: Matúš,Martin

Fotky V.Tatry - Čubrina 2376m.

RE: V.Tatry - Čubrina 2376m.
Palo (gejdospalo@gmai.com) - 13.06.2012
Matúš na Mengusák si išiel z Hincového sedla? Ak áno aké je to náročné. Na Čubrine som bol Tiež minulú jeseň za super počasia. Pekné fotky. Dík.

Matus 14.06.2012
hej, z hincoveho .. myslim ze ta hrebenovka je pisana za 2-3. Ale tazke miesta sa daju aj obist cim sa to znizi na 2. Ide tam chodnicek zo sedla do jedneho z vascich zlabov ktory sa potom napoji na hreben niekde v polovici.

RE: V.Tatry - Čubrina 2376m.
15.06.2012
skvele

RE: V.Tatry -
Daniela 25.07.2012
Úžasné. Mengušovské štíty ma dostali - nádherný záber. Už tam len byť s vami. Tatry sú krásne a sú naše ..... Prajem veľa ďalších šťastne a bez nehody zvládnutých horských chodníkov.